Novinka od Apple iPad: revoluce nebo zklamání?
Obsah textu
Apple iPad vtrhnul do českých médií s velkou razancí. Není snad ani jeden zpravodajský server, který by za minulý týden neměl alespoň jeden článek nebo reportáž o tablet Apple iPad. Znamená novinka od Applu pouze „mnoho povyku pro nic“? Nebo je opravdu nový Apple iPad natolik revoluční?
V USA se začal prodávat tablet Apple iPad
Předminulý týden, 3. Dubna 2010 se ve spojených státech začal prodávat iPad. Minulý týden byl na návštěvě v Praze americký prezident Obama. S mírnou nadsázkou se dá říci, že obě události si v minulém týdnu zasloužili v českých médiích téměř stejnou pozornost. Snad na každém větším zpravodajském serveru byl probírán nový tablet Apple iPad. recenze Apple iPad, informace o prodejích v USA, názory odborníků i laiků. Novináři se předháněli v hodnocení dopadů, které tato novinka od Applu bude mít.
Novináři varují Microsoft a další firmy – iPad bude vaše zkáza!
Velmi rychle se objevily články, které předpovídali že iPad bude hrozbou pro Microsoft a jeho Windows. Další články hodnotily dopady novinky od Applu na prodej elektronických knih. Případně se objevily články, které avizovali rekce konkurenčních společností, jako je třeba firma Nokia která se chystá již v průběhu tohoto roku uvést na trh svůj vlastní tablet. Další společnosti z oblasti počítačů a mobilních telefonů slibují velmi rychlé uvedení svých vlastních tabletů.
Další články se zamýšlejí nad tím, jestli je Apple iPad k něčemu dobrý nebo jestli se jedná o další „zbytečný“ výrobek určený jen pro fanoušky Apple.
Za první den se prodalo 300.000 kusů novinky iPad od Applu
V souhrnu se nečastěji vyskytovala otázka, jestli opravdu Apple iPad bude znamenat revoluci podobnou, jako způsobil předcházející iPhone. První zprávy o tom že během prvního dne se prodalo více než 300.000 kusů iPad. Na první pohled tato informace působí bombasticky, pokud to ale srovnáte s miliardami prodaných mobilních telefonů a počítačů, tak je to zatím jen zanedbatelný zlomeček. A určitě se nedá čekat, že by Apple každý následující den prodával stejné množství jako právě první den.
Na hodnocení dopadů Apple iPad je tedy pořád ještě velmi brzy. A vše co se zatím objevilo v českých mediích, jsou jen spekulace, kdy se média snaží svézt na vlně zájmu o Apple iPad. Je těžké odhadnout nakolik se v případě Apple iPad jedná o marketingovou masáž a „wow“ efekt spojený s uvedením nového výrobku a nakolik se jedná o nástup nové generace počítačů. Dá se předpokládat, že na rozdíl od Apple iPhone nebude Apple iPad až tak velkou revolucí. Vše co iPad obsahuje, zde již bylo, a samotný iPad tedy není nijak převratný. Navíc jeho cena (cena apple iPad by se v České republice měla pohybovat v rozmezí 9400 – 13200 Kč) ho zatím nepředurčuje jako přístroj pro každého.