Zřízení vlastního e-shopu nikdy nebylo jednodušší
Obsah textu
Jestliže chcete rozšířit své prodeje, je e-shop ideálním prostředkem. Nejste si jistí, zda byste dokázali zřídit a spravovat e-shop? V současné době to už není tak těžké a je tu řada firem, které se touto problematikou zabývají a rádi vám pomohou.
Je úplně běžné, že si e-shop pronajmete, existuje však i možnost, kdy si necháte sestavit e-shop na míru. Nejprve si uvedeme důležité ukazatele, které by vás měly zajímat a následně se podíváme, co má jaké výhody a nevýhody.
Co by vás u e-shopu mělo zajímat?
I v oblasti e-shopů existují různé parametry, které byste měli zvážit. Mohlo by se totiž stát, že e-shop nebude poskytovat to, co potřebujete nebo naopak budete platit zbytečně vysokou sumu za jeho provoz, protože daný typ produktu zatím nepotřebujete. Těmito ukazateli jsou:
- počet nabízených produktů a jejich varianty,
- počet emailů,
- počet uživatelů,
- individuální design,
- multistore,
- hosting,
- hromadné rozesílání emailů,
- pokročilé SEO,
- e-shop na sociálních sítích aj.
E-shop na míru
Jestliže máte představu o tom, jak by měl váš e-shop vypadat, ale nechcete se starat o programování a jeho zřizování. Je pro vás správnou volbou e-shop na míru, tato služba je vlastně jako e-shop na zakázku.
Vyhledáte si specialistu, kterému předáte své požadavky a on vám vytvoří e-shop. Samozřejmostí je, že jej propojí s vaším současným systémem. Do všeho by se však měl pustit, až po tom, co zanalyzuje chování vašich zákazníků.
Když je e-shop hotový je prostě váš, jsou vám vysvětleny základy jeho spravování nebo jsou zaškoleni vaši specialisté.
Výhody
- e-shop vytvořený na základě vaší vize,
- tento produkt většinou obsahuje analýzu chování a potřeb vašich zákazníků,
- mnohdy jste pro jeho pozdější správu zaučeni.
Nevýhody
- časově náročnější zřízení e-shopu,
- následně jej musíte spravovat nebo zaměstnat správce,
- vysoká počáteční investice a následné investice do spravování.
Pronájem e-shopu
Pro zákazníky, kteří nemají se správou e-shopu žádné zkušenosti a neplánují si někoho na tuto činnosti najmout, je tu pak e-shop k pronájmu. Za stálý měsíční poplatek dostáváte komplexní služby, které se váží k plynulému provozování vašeho e-shopu.
Tato volba je rychlejší, protože poskytovatelé služby mají vždy připravené produkty, které můžou nabídnout. Je to vlastně jako byste přišli do hotelu a vzali si pokoj.
Pronájem e-shopu obsahuje také bezplatné aktualizace produktu, při ruce máte vždy on-line správce a náklady na jeho zřízení jsou nulové, platíte až jej začnete využívat.
Výhody
- nepotřebujete znalosti ke spravování e-shopu, máte on-line správce,
- rychlost zřízení,
- žádné pořizovací náklady,
- aktualizace a vylepšování v ceně.
Nevýhody
- měsíční poplatky,
- univerzálně sestavený e-shop bez ohledu na potřeby vašich zákazníků.
Několik firem dokonce nabízí e-shop zdarma, abyste si vyzkoušeli, zda je dané řešení pro vás optimální. Až po uplynutí smluvené lhůty se rozhodnete, zda je pro vás e-shop pravým řešením a zda jej za poplatek budete využívat.
Jednou z nich je i brněnská společnost Zoner inShop, která nabízí demoverzi svého e-shopového řešení až na 60 dní zcela zdarma a bez omezení funkcí. Následně je možné využít pronájem e-shopu nebo si nechat vytvořit e-shop na míru. Více informací najdete na stránkách www.inshop.cz