Kvalitní obalový materiál je základem každého e-shopu. Na co byste se měli zaměřit při jeho výběru?
Pokud máte v plánu věnovat se prodeji zboží či rovnou provozování e-shopu, určitě byste měli svoji pozornost věnovat výběru kvalitního obalového materiálu. Jedině s ním zajistíte svým zákazníkům a odběratelům doručení zboží bez poškození. Se správně zabalenou zásilkou se navíc vyhnete i možným reklamacím a ztrátě věrných zákazníků.
Výběru obalového materiálu věnujte dostatek času
Každý provozovatel e-shopu ví, kolik práce stojí za dopravou zboží, která je u prodeje prakticky čehokoliv klíčová. Pokud nebudou vaši zákazníci či odběratelé spokojení s dopravou, je pravděpodobné, že už u vás znovu nenakoupí. V tomto ohledu je nejdůležitější správné plánování a výběr kvalitního obalového materiálu, jehož prostřednictvím zajistíte bezpečnou přepravu i opravdu křehkého zboží.
Jestliže vybíráte obalový materiál poprvé, měli byste si nejprve rozmyslet, jaké řešení pro vás bude nejlepší. U menšího zboží je možné k dopravě využívat pouze obálky – tento způsob je vhodný například u prodeje oblečení. Pro větší a křehké zboží jsou vhodnější kartónové krabice, s nimiž se hravě vyhnete možnému poškození.
U kartónových krabic dbejte na jejich kvalitu a sílu
Asi nejoblíbenějším obalovým materiálem jsou kartonové krabice, do nichž je možné uložit prakticky jakékoliv zboží. Dopředu byste ale měli řešit jejich parametry, díky čemuž nebudete mít na skladě desítky různých krabic, které nevyužijete. Zpočátku je nejlepší investovat do dvou základních rozměrů krabic v menším množství. Jednoduše si tak můžete vyzkoušet, zda vám dané rozměry budou vyhovovat, nebo naopak.
U opravdu atypického zboží je možné nechat si vyrobit kartónové krabice na míru, čímž často můžete ušetřit i nemalé náklady. Samozřejmostí je však i správný výběr síly kartónu, který by měl být schopný udržet i několik desítek kilo zboží – v opačném případě budete mít problémy nejen se zákazníky, ale i dopravcem.