Jak Amazon rozdává peníze a navíc jeden tip pro Kindle
O své oblíbené čtečce Amazon Kindle jsem na tomto blogu psal již několikrát. Dneska mi od Amazon dorazil email, který mě velmi příjemně překvapil. To jak se chová Amazon ke svým zákazníkům je myslím ve srovnání s českými e-shopy nesrovnatelné.
A navíc jsem narazil na jednu velmi užitečnou aplikaci, která vám usnadní používání čtečky Kindle, a konverzi dokumentů pro Kindle.
Amazon rozdává peníze aneb zákazník na prvním místě
Dneska odpoledne mi v mé emailové schránce přistál email od Amazonu. Před vánoci (v listopadu 2011) jsem si objednával novou čtečku Amazon Kindle. Byl to dárek pro moji přítelkyni. Nyní, více než dva měsíce od doby, kdy mi byla čtečka doručena, mi dorazil tento email:
Hello,
We’re writing to let you know we processed your refund of $0.23 for your Order 103-8216809-8149865.
This refund is for the following item(s):
- Item: Kindle Keyboard, Wi-Fi, 6″ E Ink Display – for international shipment
- Quantity: 1
- ASIN: B003DZ1Y8
Reason for refund: Export fee reduced
Here’s the breakdown of your refund for this item:
- Import Fee Deposit Refund: $0.23
We’ll apply your refund to the following payment method(s):
- MasterCard Credit Card [expiring on xxxxx]: $0.23
This amount has been credited to your payment method and will appear when your bank has processed it.
We look forward to seeing you again soon.
Sincerely,
Amazon.com
We’re Building Earth’s Most Customer-Centric Company
Pro ty co nevládnou angličtinou, Amazon mi píše, že mi vrací 0,23 USD (tedy podle aktuálního kurzu asi 4,4 Kč), z toho důvodu že exportní poplatek se snížil.
Možná vám přijde, že na tom není až tak nic divného. Chtěl bych ale vidět, jak by se na podobném místě zachovala většina českých eshopů. Pochybuji, že by se kvůli 4,4 Kč obtěžovali s vracením této částky. A pokud náhodou ano, tak by mi určitě přišel email, kde by chtěli, abych jim poslal písemnou žádost doporučeně (tj. min 30 Kč za poslání takového dopisu).
Nebo by mi napsali, že mi tuto částku připsali jako kredit pro další nákup. Ale silně pochybuji, že by se nějaký český eshop namáhal s vracením takto malé částky.
Stačí si jenom vzpomenout, kolik chtějí eshopy v česku zaplatit za dobírku, nebo za poštovné. Nebo třeba to, že největší eshop s elektronikou v ČR – Alza.cz si účtuje 25 Kč za osobní odběr zboží (platí pro osobní odběr zboží mimo hlavní pobočku na Praze 7). Případně „slavné“ zboží skladem dodavatele, které dost možná ještě ani nebylo vyrobeno a tak podobně.
Je vidět, že Amazon svoje moto „We’re Building Earth’s Most Customer-Centric Company“ tedy že vytváří společnost, která je nejvíce orientovaná na zákazníka na Zemi, bere opravdu velmi vážně. Myslím, že tady by se měli „soudruzi“ z českých „taky eshopů“ trochu použit.
Jedna užitečná aplikace pro váš Kindle
Posíláte si do své čtečky Kindle dokumenty pomocí emailu? Tak v tom případě by vás mohla zajímat nová aplikace, kterou začal nabízet zdarma Amazon. Jedná se o aplikaci, která vám umožní velmi jednoduše odesílat dokumenty do čtečky Kindle, přímo z počítače.
S pomocí této aplikace, je možné odeslat dokumenty do čtečky Kindle, doslova na dvě kliknutí. Už se nemusíte start o posílání dokumentů do Kindle přes email. Po nainstalování aplikace můžete velmi jednoduše odeslat dokument z kontextového menu. Stačí označit dokument (textový dokument, PDF, obrázek, Html dokument nebo třeba XLS tabulku), a pravým tlačítkem n a myši si zobrazit kontextové menu. Pak už jen jedno klinutí a příslušný dokument je na cestě do Vašeho Kindle.
Program si můžete stáhnout ze stránek Amazonu. Po jednoduché instalaci budete muset zadat svoje přihlašovací údaje do Amazon profilu a provést základní nastavení aplikace.
O aplikace jsem se dozvěděl díky webu Datarama za což díky 🙂
tak napríklad upbook.sk neúčtuje poštovné ani balné ani poplatok za dobierku. Je jedno či platíte paypal alebo na dobierku. Všetko je na upbook.sk zdarma
za ďalšie na produkte Kindle (mám ho doma) je skvelé že spoločnosť Amazon ho predáva za výrobné náklady. To je ďalšia vec ktorá sa len tak nevidí. Klobúk dole pred firmou ako je Amazon
ahoj karel, najprv by som sa ti chcela podakovat za tvoj predosly prispevok /bol to o stiahnuti angl.-cesk.slovnika do kindl, je to vynikajuce fakt. dnes ked som bola na nete /sme.sk/a okrem hroznych sprav som objavila zase nieco o kindl tak som sa zaradovala, okrem anglickych knih nemam nic a tak som sa potesila o informacii o webe palmknihy.cz, a hned som aj nasla tak nieco, okrem ineho aj jednu knihu s nazvm “Pi” /venujem sa grafom, tak som bola zvedava co je to zac/. na tom stroskotal moj kindl lebo ked som tu knihu natiahla, moj kindl zamrzol a vobec so mnou neche komunikovat. skusila som otvorit kindle file cez moj laptop ale neda sa. nemohla by som ta poprosit o radu? inak aj ja bezne nakupujem cez amazon a aj ja mam podobne len same dobre skusenosti.
Ahoj, pokud ti zamrzl Kindle, pak stačí cca 20 sekund podržet tlačítko pro zapnutí = tím se kindle “zrestartuje” do původního stavu.
Pokud Kindle normálně funguje, ale nemůže zobrazi jen jednu konkrétní knížku, tak zkus napsat odkaz na konkrétní knížku která ti dělá problémy. Možná má špatný formát nebo tak něco. Pošli odkaz a já to zkusím u sebe …
ahoj, zrestartla som a je to teraz o.k., ja som na to totalne zabudla, ked som citala manual tak to bolo pred vyse rokom a odvtedy sa mi toho v hlave nahromadilo vela inych veci. ale vdaka za radu a dufam ze zase si nabuduce nieco kvalitne precitam od teba. vela zdaru a diky